Κυριακή 4 Μαρτίου 2012

Lambros Couloubaritsis



Ο Λάμπρος Κουλουμπαρίτσης έχει αξιόλογο φιλοσοφικό έργο. Είναι επίσης σπουδαίος δάσκαλος και ιδιαίτερα σεμνός άνθρωπος. Η σκέψη του είναι διεισδυτική, βλέπει τα σημεία που συνήθως ξεφεύγουν. Δεν θα μιλήσω για το φιλοσοφικό του έργο, δεν έχω την κατάρτιση να το κάνω. Θα αναφέρω μόνο ότι με δίδαξε να βλέπω αυτόν που ονομάζουμε ως αρχαικό κόσμο με νέο βλέμμα , να καταλάβω ότι η δική μας η σημερινή ματιά, είναι πιο περιοριστική καθώς βασίζεται σε ένα δυισμό κατά κάποιο τρόπο τεχνητό. Η διάκρισή του στο ποίημα του Παρμενίδη (ἐόντα - ὄντα) είναι τόσο σημαντική που πραγματικά προσφέρει μια νέα ανάγνωση του κειμένου. Όπως επίσης η λειτουργία του καταλόγου στην πορεία των πολιτισμών ως τρόπος σύλληψης και ερμηνείας του κόσμου.


Θα ήθελα όμως να πω δυο λόγια για το βιβλίο του:

Lambros Couloubaritsis - Editions ousia, 2005
"La proximité et la question de la souffrance humaine : En quête de nouveaux rapports de l'homme avec soi-même, les autres, les choses et le monde"

Μια ελεύθερη μετάφραση θα μπορούσε να είναι " Η εγγύτητα και το ζήτημα του ανθρώπινου πόνου -Σε αναζήτηση νέων σχέσεων του ανθρώπου με τον εαυτό του , τους άλλους και τον κόσμο" . Μέσα από τη σκέψη του συγγραφέα , αλλά και το πέρασμα από τη σκέψη πολλών άλλων, τη μελέτη μυθιστορημάτων και άλλων κειμένων ξεπροβάλλει ένας κόσμος ανησυχαστικός , πολύσημος και αντιφατικός. Η ίδια η φύση του είναι αιτία άγχους, αιτία πόνου για τον άνθρωπο που προσπαθεί να συγκροτήσει έναν κόσμο που διαρκώς τον ξεπερνά. Ο άνθρωπος που βρίσκεται ταυτόχρονα μέσα του και ταυτόχρονα εκτεθειμένος στον κόσμο. Το δέρμα του ως όριο και προέκταση. Είναι ένα βιβλίο που αγγίζει το θέμα με μεγάλη τρυφερότητα και ευαισθησία. Έψαξα αλλά από ότι βλέπω δεν έχει μεταφραστεί στα ελληνικά. Ελπίζω να γίνει σύντομα.

Περισσότερες πληροφορίες " Les editions ousia" - http://www.eurorgan.be/


Παραθέτω και το link για ένα σεμινάριο που συμμετείχε και που μπορείτε να δείτε την εισήγησή του


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Όσα γράφονται εδώ, συνομιλούν. Η μη απάντηση , προσπάθεια μη παρέμβασης .Ένα μεγάλο ευχαριστώ.